На початку, ще раз зазначимо – вивіз сміття повинен бути обов’язково у кожному селі. Але місцева влада, організовуючи цей процес, повинна в першу чергу дбати про інтереси громади.
Що ж ми маємо в запропонованому договорі:
- “Вивіз здійснюється по затвердженому та погодженому графіку” – ким затверджено та погоджено невідомо. Де можливо з ним ознайомитись – теж
- “Завантаження здійснюється замовником самостійно” – дуже зручна умова, особливо на фоні відсутності графіка. Що робити громадянам, які через поважний вік або хворобу не можуть самостійно завантажити сміття ?
- “Замовник збирає сміття у спеціальні сміттєві пакети” – спеціальні у даному випадку означає – платні. Скільки вони будуть коштувати, і чому не можуть бути застосовані мішки на вибір замовника ?
- “Вартість вивозу визначається рішенням виконкому Августівської сільської ради” – виконком не приймав жодного рішення з цього приводу, втім це не завадило голові Таран О.Г. відрапортувати в Біляївську РДА про встановлення тарифу 35 грн 20 коп з людини. Чи є тут щось дивне – майже нічого, лише чергова констатація нікчемності виконкому
- “пеня в 0.5% за кожен день прострочення платежу, починаючи з першого дня” – досить жорстка умова. Втім автор цього договору взагалі забув зазначити дату сплати …
Якось не дуже склалося у цьому договорі з захистом інтересів громадян. Ціни міняються коли забажає замовник, сміття вивозиться теж на розсуд замовника, ну а у мешканця є право лише вчасно сплатити.
Ну і крім того, звернемо увагу голови Августівської сільради Таран О.Г., яка між іншим є вчителем української мови та літератури, на наступне:
- с. “Августовка” на українській мові зазвичай зазначається як “Августівка“
- “мусорні пакети” на українській мові зазвичай “пакети зі сміттям“
- На початку договору зазначено виконавцем КП “Благоустрій”, наприкінці КП КЕП “УСС”. З ким же дійсно укладають договори громадяни ?
- У договорі на першій сторінці визначені “Виконавець” та “Замовник”. На другій сторінці з’являються сторони ( які ще й і можуть бути звільнені від відповідальності ), ну а далі вже “повноважні представники” … Що ж робити пересічному мешканцю Августівської сільради який не має повноважного представника для “підписування даного договору від імені сторін” – невідомо.
Ну і ще трохи про звички в Августівській сільраді .. З чого ж почала укладання договорів голова Августівської сільради ? Традиційно – з брехні.
На дошці об’яв в сільраді з’явилася наступна об’ява
Автор, що побажав залишитися невідомим, пропонує громадянам укладати договір та погрожує штрафами особам що ухиляються. Штраф за відсутність укладеного договору – це нонсенс, штрафи передбачено за викинуте сміття, наприклад у лісосмугу. Втім, крім відвертої брехні у цій об’яві згадується стаття 152 кодексу України “Про адміністративні порушення”: “Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів” . І ось за цією статтею потрібно штрафувати саму сільську голову Августівської сільської ради Таран О.Г. Адже вимагаючи від громадян укладати договори на вивіз сміття – голова не укладає договори на вивіз сміття з самої сільської ради та з ДНЗ “Світлячок”
Що ж в підсумку ? Договір незважаючи на його недолугість – укладати потрібно. Суму в 35 гривень краще зазначити самостійно. Щодо інших невизначених питань потрібно вимагати їх вирішення саме від голови. Адже саме Таран О.Г. маючи комунальне підприємство КП “Набережне”, замість придбання причепу до трактору та самостійного вивозу сміття на полігон – дає заробляти на мешканцях сільради стороннім установам.