Аварійний ремонт траси Р71

Весняний ямковий ремонт доріг давно став вже традиційнім.  Як стверджують можновладці, взимку дорожнє покриття посилено руйнується внаслідок багаторазових циклів розмерзання / замерзання вологи, невеликі щілини перетворюються у вибоїни, які, в свою чергу, під тиском автотранспорту перетворюються на справжні ями. Зазвичай остаточне перетворення асфальтованого шляху на смугу перешкод співпадає з розтаванням снігу, але у цьому році, внаслідок практично безсніжної зими в нашому районі, покриття траси Р71 було вимушено розсипатися лише з оглядом на календар.

Втім, такий розвиток подій був очікуваним для ДП “Служба  автомобільних доріг в Одеській області “, яке ще в червні 2018 року оголосило закупівлю на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Біляївського району. То ж, чи то під впливом температури що упевнено зростала, чи то через наближення чергових виборів президента України, а може й через звернення депутата Біляївського району Колісніченко П.В., переможець торгів ТОВ “Тірас” уклавши договір на 10 475 000грн. розпочав роботи в березні 2019р. з “експлуатаційного утримання”  траси Р71.

Встановлені знаки “Пішохідний перехід” та вказівник “Протопопівка”

Встановивши знаки пішохідний перехід та вказівники на села Набережне, Протопопівка та Августівка, працівники ТОВ “Тірас” перейшли до “аварійного” ремонту траси.

Зі слів працівників, в першу чергу ремонтують найбільші пошкодження. “Невеликі” обіцяють заробити потім, за наявності фінансування
На найбільш пошкоджених ділянках верхній шар знімається та укладається наново
Асфальт розподіляється вручну
Розпилення бітумної суміші проводиться мінігудратором, який постійно глухне
На випадок відмови мінігудратора у працівників є інший засіб – відро та віник

Тож мешканці міжлимання, на жаль, отримують аварійний ремонт, за який виконавець робіт не несе жодних зобов’язань. В якості робіт мають сумніви самі робітники, зазначаючи, що шлях місцями взагалі не має основи і покладений асфальт може зруйнуватися після першого проїзду важкої фури. В цивілізованих країнах мета такого ремонту забезпечити безпечний проїзд та збереження дороги в цілому до початку поточного чи капітального ремонту.

В тім, і в технологію цього, за визначенням не дуже якісного ремонту, працівники ТОВ “Тірас” спромоглися внести зміни. Як повідомив мешканець с. Черевичне Яланжи Олег вранці 13 березня працівники клали асфальтову суміш прямо в пилюку без ознак бітумної суміші.

Основа дороги не оброблена бітумною сумішшю. Фото Яланжи О.
Бітумною сумішшю, всупереч технології, оброблені лише стики. Фото Яланжи О.

Який час траса протримається після ремонту сказати не може ніхто. Втім думки різняться від недовго до дуже недовго. Щодо ситуації в цілому – “Укравтодор” планує відмовиться від ямкового ремонту вже в наступному році.